Marketeer zoekt bloggers

U kon het hier al lezen de voorbije dagen: de bedrijven en hun marketeers hebben blogs ontdekt. Toch lijkt de relatie tussen beiden niet van een leien dakje te lopen.

Ik werd zelf gevraagd om over SN Brussels Airlines te schrijven via PRide (het eindigde met de erg foute opmerking dat tickets bijna gratis zijn, waar ze in realiteit =$150 kosten). Gisteren kwam er via een ander bureau een vraag binnen (voor Edublogs.be) om over een wedstrijd te schrijven in het kader van de “Durf Denken” campagne van de universiteit Gent. Die campagne had ik zeker op Edublogs.be willen zetten, maar niet een dag voor de wedstrijd afloopt én met deze motivatie:”We vinden dat studenten ook wel eens mogen durven dromen… Daarom willen we graag onderstaande boodschap op je blog achterlaten. Een mooie kans om een leuk weekend te winnen én om een unieke UGent advertentie nog eens terug te zien.”

Ja, ik ben er ook voorstander van dat studenten mogen dromen (ik heb er zelf 120). Maar moet ik een advertentie op mijn blog zetten omdat studenten een reisje kunnen winnen? En omdat meneer de marketeer zijn eigen advertenties cool vindt? Sorry, maar dat is niet de juiste motivatie. Als iemand een relatie met Edublogs.be wil uitbouwen, dan ben ik daar zeker voorstander van. Maar dan moet je mij wel benaderen als een partij waarmee je samenwerkt en waarmee je een relatie opbouwt. Mocht het u interesseren: Edublogs.be wordt geschreven door meerdere mensen waarmee ik erg graag een materiële tegenprestatie zou delen waar we allemaal iets aan hebben (boeken cheques, FNAC tickets…).

De derde conversatie met een marketeer wil ik wel aangaan. Franky van Ogilvy kwam wat sneaky mijn weblog binnen gestoven, maar uit de conversatie die daarop volgde kan ik alleen maar besluiten: we zitten op dezelfde golflengte. Hij is op zoek naar bloggers die een niet-technisch, alledaags product mee willen helpen lanceren. Voor meer info kan je terecht op fwillekens (at) gmail (dot) com.

Waarom Franky wel en de 2 andere niet: ze zijn deze zomer beginnen praten met bloggers en we hebben de conversatie nu verder gezet. Ik heb mijn kandidatuur gesteld en kijk vol verwachting uit naar welk product ik mag gaan testen.

Een goeie kist wijn, een verplichte testrit van 4 weken met een klassebak, een vliegtuigticket naar Stockholm, een droogpak om te duiken… Ik kan wel nog enkele niet-technisch, alledaags producten bedenken Franky?

U zegt?
  1. Ninja says:

    Natuurlijk zien marketeers de toegevoegde waarde van blogs in. Wat me opvalt, is dat ze het pas zo laat inzien! Overigens, als blogger lijkt het me onjuist om je te laten sponsoren door organisaties die je producten of diensten willen laten testen. Als je niet onafhankelijk bent, ben je als testers niets waard, vind ik.

Trackbacks for this post

  1. dominiek.be » Ik ben benieuwd !
  2. Valentijn / blog-marketing : ChâteauBrys