Het telefoonnummer van Hogar Espagnol, en de Alpendoorn

Een weekje weg geweest. Met de trein naar de Franse Alpen. Heel erg relax reizen. Aan 300 km/uur tot in Lyon om vanaf daar over te schakelen op boemelspeed. Wat is het duur in de Franse Alpen. Een grote Cola kost minstens 5 euro, een tapbiertje 3 euro en een klein Belgisch bier van het vat zelfs 4 euro. In een trendy bar lopen de prijzen voor een pint als snel op tot 6 Euro. Ik ga straks weer alles van thuis meenemen. Er komt toch is een einde aan wat een mens wil of kan betalen…

Niets van dat alles in mijn favoriete Spaans restaurant Hogar Espagnol. (omdat ik vaak om gegevens wordt gemaild hierbij het volledige adres:  Hoogstraat 75, 9000 Gent, 09/225.95.17). Dit keer viel ons oog op de ribbetjes, maar we namen de ruimere schotel met gegrild vlees. (30 euro voor 2 pers). Het resultaat was een enorme schaal met vlees, verse zelf gesneden frietjes en een salade met ajuin en tomaat. Er hadden minstens 3 personen hun buik vol kunnen eten. We waren met twee, dus het resultaat is een doggy bag in mijn ijskast. Schoon volk ook in de zaak. We zaten aan tafel met dezelfde personen als de vorige keer, een toevalligheid, maar anderzijds ook niet zo gek voor een restaurant in de vorm van een VZW. Echt schoon volk in de zaal in de persoon van Flip Kowlier. Ook een BV moet eten, en de Flip heeft blijkbaar een goeie smaak.

Morgen weer werken. Nu gaan we tot de finish richting zomervakantie. Op het programma staan: mijn eerste schooljaar goed afwerken, een internet project lanceren en in rechte lijn leren zwemmen onder water. Gedaan met rond de pot draaien. En cirkels zwemmen.

U zegt?
  1. Mineur says:

    Geachte,
    Wat heeft u te winnen bij de goede beschrijving van Hogar Espagnol?
    Wij zijn hier gisteren met vieren gaan eten. Niet alleen was de bediening ondermaats en niet echt vriendelijk, het eten was ook niet te vreten!
    Wij bestelden een tapa mixta voor vier en kregen een aardappelsla met mayonaise, erwten uit blik en tonijn uit blik, redelijke groene olijven, een stuk ei, mosselen uit een potje met wat verse paprika erover gesnipperd, ingelegde bedorven smakende vis, gebakken slappe bedorven smakende vis, slappe elastische inktvisringen…
    We vonden het zo afgrijselijk, dat na het opeten van het ei en de olijven en het proeven van de rest, wij de dienster erbij riepen.
    Zij verklaarde dat alles vers was, en na verder doorvragen gaf ze toe dat het allemaal die dag bereid was (maar dus misschien wel niet zo vers meer)!
    Verder liep er ook een hond rond in het restaurant, wat toch twijfels over de hygiëne doet rijzen.
    Vandaag hebben wij allevier hevige buikkrampen en diarree, ondanks het feit dat wij nog geen halve schotel van die brol gegeten hebben!
    Hoe je dit kot een goede recensie kan geven, is ons een zeer groot raadsel

  2. Smetty says:

    Eerst en vooral zou ik er u op willen wijzen dat bovenstaande tekst door mij geschreven werd in april 2004. Op het moment dat u dit schrijft zijn we september 2006.

    Ik schrijf op een weblog wat een tijdsgerelateerd medium is. Dat wil zeggen dat mijn bedenkingen van april 2004 mogelijks niet meer geldig zijn vandaag. Het is ook niet de gewoonte om een blog met terugwerkende kracht up te daten. Vergelijk het maar met een krant. U leest toch ook de tv-besprekingen niet van 2 jaar geleden neem ik aan?

    Over Hogar dan. Ondertussen ga ik er niet meer eten. Het is er altijd druk, de bediening is ondermaats, het eten enorm veel duurder geworden en de kwaliteit gedaald. Slachtoffer van hun eigen succes neem ik aan.

    Waarschijnlijk zouden ze beter een restaurant worden met aandacht en zorg voor kwaliteit en investeren in geschoold en gemotiveerd personeel. Vandaag is het een VZW die duidelijk boven haar eigen mogelijkheden is gegroeid.

    In elk geval, mij zien ze er ook niet meer.

    Tot zover de update, getekend september 2006.

  3. espanola says:

    Waarschijnlijk nog niet veel in Spanje gaan eten en zwakke maagjes.

Leave a reply.