GTD: fouten scouten

Morgen volg ik de GettingThingsDone-cursus. Ondertussen heb ik ook het boek bijna uitgelezen. Er staat uitdrukkelijk in vermeld dat je alles gelezen moet hebben, alvorens van start te gaan. Ondertussen heb ik wel al een paar pijnpunten gevonden in mijn manier van werken die ik na de GTD-cursus zeker wil veranderen:

  • Een archiefsysteem opzetten (vandaag ligt dat bij mijn schoolgerief).
  • Een aparte ruimte voor schoolgerief voorzien.
  • Al mijn boeken eens bijelkaar zoeken en samen zetten .
  • Mijn eigen werkruimte herbekijken.
  • Al het materiaal waar ik ooit iets mee wou doen, en ergens in huis gedumpt heb (op tafel, in de kast, in bakken…), verzamelen en een correcte plaats geven (prullenbak, boekenrek, archief, schoolgerief…).
  • Geen to-do items van 1 regel meer opschrijven die eigenlijk bestaan uit meerdere en verschillende actiepunten.
  • Nadenken over welk systeem (elektronisch, papier, bureaumateriaal) ik ga gebruiken om alles te managen.
  • Mijn mailbox herinrichten.

Met die inzichten (er kunnen er nog bijkomen) begin ik morgen aan de cursus.

De opruimactie die ik in mijn hoofd wou doorvoeren, gaat dus ook materiele consequenties hebben. Zo zal één en ander ook eindelijk eens opgeruimd geraken. Kijk, daar moet je nu boeken voor lezen zie.

U zegt?
  1. veedeo says:

    succes !!

  2. Een “nadeel” aan den boek is dat er zo veel goede ideeen instaan die ik onmiddellijk wou gebruiken dat ik telkens het boek opzij legde om die uit te proberen. Bijgevolg heeft het zeer lang geduurd voor ik het boek een eerste keer heb uitgelezen. En inderdaad ik heb het pas kunnen uitlezen als ik bleef lezen ipv uitproberen. De rest van het verhaal morgen…
    😉

  3. chateaubrys says:

    Dus ik concludeer dat je dankzij ‘Getting things done’ vooral aan het opruimen gaat? 🙂

  4. Smetty says:

    @chateuaybrys: om te beginnen wel ja. Zowel materieel als in je hoofd.