Coca-Cola over The Real Ray

Het is ondertussen bekend: Coca-Cola zat achter de “The Real Ray”-viral die enkele bloggers voor hun deur vonden (met Pietel als detective van dienst). Als je dat voor de deur van een journalist doet, dan is de kans groot dat het ook andere media haalt, en zo geschiedde. Peter was redelijk pissed over het voorval, klopte bij collega-blogger Koen Fillet aan, en een dag later luisterden we naar Peter zijn verhaal in Feyten of Fillet, alsook naar de repliek van Coca-Cola woordvoerder Wouter Vermeulen.

Ik vond het een zeer interessant stukje radio. Omdat dergelijke zaken zelden gedocumenteerd worden, heb ik een kort fragment opgenomen. U hoort Koen Fillet Flip Feyten die Wouter Vermeulen ondervraagt over:

  • Selectie van bloggers
  • Redenen om een viral te gebruiken
  • Schilderen op een trottoir
  • Schending van de privacy

[display_podcast]

Bron: citaat uit Feyten of Fillet, uitgezonden door Radio 1 op vrijdag 1 februari 2008

Eerst was er de Fanta-case, nu de Cola-case. Volgende keer Sprite?

Update: de uitleg van het reclamebureau 

U zegt?
  1. hans says:

    Die van Coca-Cola kunnen niet tellen. Eén ontevreden blogger? Eens kijken op Kerygma.

  2. koen says:

    Neenee, u hoort Flip Feyten die Wouter Vermeulen enzovoort. Het programma heet Feyten of Fillet, en dat heeft zo zijn redenen.

  3. Smetty says:

    @Koen: oeps. Sorry.
    Ik lees wel je blog, maar luister niet naar het programma.
    Zal mij dan bij deze maar outen als Stubru-luisteraar.

  4. Lapin McAdam says:

    Iemand een tekstuele samenvatting? (@work + lui)

  5. stefaan says:

    En zo krijgt coca cola weer gratis x aantal minuten zendtijd … ts ts ts

  6. YvesHanoulle says:

    gratis? De hele campagne zal ze ook wel wat geld gekost hebben. Al heeft de VRT er nu niet aan verdient….

Leave a reply.