Microsoft en bloggers

Zo na een verlof ontdekt een mens al eens “lang geleden geplande” afspraken in zijn agenda. Zo ga ik vanavond een bloggersmeeting bijwonen bij Microsoft. De Director van Windows Live, Phil Holden, komt het product in Brussel voorstellen. De meeting met Phil is volgens mij een alternatief/aanvulling voor de vroegere persconferentie. Alleen zitten er nu bloggers aan tafel in plaats van journalisten (die laatsten zullen vast op een andere meeting een plaats krijgen).

Microsoft is altijd al goed geweest in community management, en om eerlijk te zijn, volgens mij zijn ze dit ook aan het doortrekken wat consumer generated media betreft (lees blogs). Het verschil tussen Microsoft en de marketingbureaus: ze roepen het niet van de daken dat ze met bloggers “werken”. Gevolg: Microsoft krijgt vooral positieve buzz (ik moet geen tegen case opnoemen…).

Wat krijgt de blogger in ruil? Exclusieve info van een top medewerker en dit voor het grote publiek mee aan tafel mag schuiven. Exclusiviteit en primeurs dus. Interessant om te onthouden, maar helaas niet van toepassing op om het even welk product.

Vanavond laat of morgen meer info dus. Morgen is er ook nog BlogCom (zeg maar dinner) in Antwerpen. Voor mij is het Microsoft event vrije tijd en vrijdag eigenlijk werken (ik moet er ook echt een paar mensen voor business zaken zien).

Microsoft is dus vrije tijd. Dat maakt: exclusiviteit, primeurs en vrije tijd. Als dat geen mooie buzz formule is…

[tags]Windows Live, Phil Holden[/tags]

U zegt?
  1. Marco says:

    Grappig, gisteren waren de Nederlandse bloggers aanwezig voor een presentatie van Holden:
    http://www.marketingfacts.nl/berichten/weblogstrategie_microsoft/

    Veel plezier!

Trackbacks for this post

  1. ‘Cross The Breeze » Blog Archive » Phil Holden in Brussels