Blogilvy, de blog (nog-niet).

Op zondag lees ik schuin door mijn RSS-reader. Alles wat ik dan niet gelezen krijg, zal ik waarschijnlijk ook nooit lezen. Anders krijg ik last van information overload.

“Ogilvy Belgie start corporate weblog” las ik op Marketingfacts. Als ik deze zomer de interessante blogstorm van Ogilvy niet had bijgewoond, dan had ik waarschijnlijk minder interesse gehad in dit artikel. Of hoe dat event bij mij een Ogilvy-bewustzijn heeft teweeg gebracht.

Die corporate blog, blijkt nog geen blog te zijn. Ik vond geen RSS feed, alleen een optie om via email updates te ontvangen. Met gefronste wenkbrauwen over het “niet-blog” zijn van deze website, las ik vervolgens de comments bij het artikel op Marketingfacts. Franky Willekens laat weten dat de site “een begin is”, “nog in proeffase” en dat de blog “nog niet officieel gelanceerd” werd.

Jammer, denk ik dan. Citizen media wachten niet op een officiĆ«le lancering. Daarom zou ik elke business blog ook aanraden om pas online te gaan als je er staat. “You never get a second chance to make a first impression”, aldus het wijze spreekwoord.

Update 19/09: het voordeel van citizen media is dan weer dat ze snel veranderingen kunnen melden. Er werd mij op gewezen dat de samenvatting van het event vandaag online werd gezet. Dat is een mooie afsluiter van het event (als het goed is, zeggen we het ook). “We hebben ondertussen verder nagedacht over een vervolg en werken hier aan” aldus de site. Klinkt belovend… wordt ongetwijfeld vervolgd.

U zegt?
  1. LVB says:

    En die optie om via email updates te ontvangen, vraagt niet eens een bevestiging per e-mail. Ik kan daar dus andermans email adressen ingeven, en die mensen zullen dan mail updates ontvangen van Ogilvy.

    Inhoudelijk best wel interessant, vooral dan de “last visited” en “last read” gedeelten.

    Geen RSS, maar wel een “bookmark this page” (dat kan mijn browser wel zelf, daar heb ik geen knopje op de pagina voor nodig). En als ik die browserfunctie niet ken, hoe zou ik dan weten waar de bookmarks liggen in mijn browser?

    Waarmee nogmaals bewezen is dat usability en een mooie, estetische grafische design vaak niet samengaan. Hoewel er ook uitzonderingen zijn, bijvoorbeeld http://blog.volume12.net