Signpost kiest voor Belgacom

Vandaag kreeg ik volgende boodschap in de brievenbus van Signpost, het bedrijf waarbij ik via Academic Broadband een breedband ADSL verbinding heb aan €25/maand:

Recentelijk nam Scarlet onze ADSL-leverancier Tiscali over. Helaas constateerden wij dat Scarlet ons niet de services en prijs kon geven die wij aan onze klanten garanderen. Daarom besloot Signpost een contract met Belgacom Wholesale Turboline af te sluiten. … Na enkele maanden intensief testen zijn we nu klaar om al onze 17.000 klanten te migreren naar ons nieuw merk: FULL ADSL.

Als één van de voordelen haalt men aan dat de ADSL lijn sneller gaat worden. In het weekend was onze verbinding zo traag, dat slechter scoren waarschijnlijk onmogelijk is. Ik geloof dit graag en kijk er alvast naar uit.

Voor wie in het verleden een @scarlet.be of een @pro.tiscali.be emailadres aangemaakt heeft, is er minder goed nieuws. Deze emailadressen vervallen op 27 augustus! Ik moet er niet aan denken dat mijn emailadres over goed 2 weken zou vervallen. Je zal maar op 12 augustus (vandaag kwam de brief toe) op verlof vertrekken en 2 weken later deze brief voor het eerst lezen.

Zelf maak ik mij zorgen over de limiet van 10 GB bandbreedte. In ons achterlijk internetlandje bestaan er namelijk nog limieten. In het slechtste geval kan je dan bandbreedte bijkopen, meestal aan 1GB/€1.

Voor het zusterabonnement bij Belgacom vind ik volgende info:

“Als Belgacom ADSL Go abonnee, beschikt u over een datavolume van 10 Gbytes (het totaal van down- en upload) per maand. Als Belgacom ADSL Plus abonnee, kunt u daarentegen tot 30 Gbytes per maand aan datavolume verbruiken.

Deze volumes blijken voor 95% van onze ADSL-gebruikers te volstaan.

Wanneer U op het punt staat om het voorziene maandelijkse datavolume te bereiken zal U op de hoogte gebracht worden via uw Belgacom-mailbox* (3 Gbytes voor het bereiken van uw maximale datavolume).

U heeft dan vervolgens de keuze tussen :

  • on line een “Volume Pack” bestellen (meer info)
  • of tot de volgende maand verder blijven surfen aan een lagere snelheid van 64 Kbps (vergelijkbaar met deze van de TWIN-/ISDN-lijn) als u uw maximale datavolume bereikt hebt. De maand daarop kunt u echter weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke ADSL-snelheid.

Eerst en vooral vind ik “Deze volumes blijken voor 95% van onze ADSL-gebruikers te volstaan” erg ongepast in vergelijking met pakweg Zweden of Nederland. Een formulering als “Deze volumes garanderen ons dat wij nog een tijdje uw communicatiebudget kunnen afromen” was meer op zijn plaats geweest.

Daarnaast had ik graag van Signpost vernomen of ik “aan een lagere snelheid van 64 Kbps” zal moeten verder surfen bij het overschrijden van mijn 10GB of dat ik ook bijna dankbaar zal moeten zijn dat ik een “volume pack van 5GB/€5″ mag bij bestellen.

Het mailtje naar Signpost met de vraag om meer uitleg is verzonden. Mijn vorige mail naar hun helpdesk ivm met de facturering werd nooit beantwoord.

Ik ben weinig optimistisch en vrees dat ik alweer op zoek mag naar een nieuwe provider.

U zegt?
  1. Jos says:

    Die gasten van realroot zijn compleet totaal onbetrouwbaar. Onbereikbaar, ze liegen je voor, en ze bedotten je waar je bij staat. Never ever again.

    Realroot is snel poen pakken en wgwezen. Wa hadde nu verwacht van ne pornoboer.

  2. NO EDPnet! says:

    Absoluut af te raden!

    Ik heb slechte ervaring met EDPnet. Absoluut af te raden!
    Ik heb vanuit mijn werk de laatste jaren veel abonnementen afgesloten en heb (helaas) priv EDPnet omdat deze goedkoper was/is.

    De service is erg slecht en de kwaliteit niet goed.

    Ik heb meerdere malen getracht op te zeggen. Nu 3 aangetekende brieven verder is het eindelijk gelukt.

    Na 1 juni gelukkig GEEN EDPnet meer voor mij.

  3. Eric says:

    Ik ben nu op het moment zeer tevreden over EDPNet. Het is een eerlijke provider. Je moet gewoon de haken en ogen van het abonnement kennen. Vooral op de download limieten; nieuws server heeft bijv. een aparte teller die de 1ste v/d maand begint. Je limiet begint vanaf datum je abonnement ingaat bijvooord de 23e v/d maand.

    Service is zeer goed te noemen. Ik had problemen met mijn connectie. Ik stond op het punt het abo. op te zeggen! Maar bleek iets met Belgacom te maken hebben (aansluiting patchkast). Ik was op een verkeerd profiel aangesloten.

    Ondanks addertjes onder het gras, toch wel aan te raden.

  4. aitor says:

    als ik op 30/03 een blokje van 5 gig bij koop, krijg ik deze dan mee naar volgende maand, of loopt deze af bij het begin van de volgende maand 01/04?

Trackbacks for this post

  1. Peter's Blog
  2. Smetty's Soapbox » Blog Archive » Goodbye FullADSL/Academic Broadband