Signpost kiest voor Belgacom

Vandaag kreeg ik volgende boodschap in de brievenbus van Signpost, het bedrijf waarbij ik via Academic Broadband een breedband ADSL verbinding heb aan €25/maand:

Recentelijk nam Scarlet onze ADSL-leverancier Tiscali over. Helaas constateerden wij dat Scarlet ons niet de services en prijs kon geven die wij aan onze klanten garanderen. Daarom besloot Signpost een contract met Belgacom Wholesale Turboline af te sluiten. … Na enkele maanden intensief testen zijn we nu klaar om al onze 17.000 klanten te migreren naar ons nieuw merk: FULL ADSL.

Als één van de voordelen haalt men aan dat de ADSL lijn sneller gaat worden. In het weekend was onze verbinding zo traag, dat slechter scoren waarschijnlijk onmogelijk is. Ik geloof dit graag en kijk er alvast naar uit.

Voor wie in het verleden een @scarlet.be of een @pro.tiscali.be emailadres aangemaakt heeft, is er minder goed nieuws. Deze emailadressen vervallen op 27 augustus! Ik moet er niet aan denken dat mijn emailadres over goed 2 weken zou vervallen. Je zal maar op 12 augustus (vandaag kwam de brief toe) op verlof vertrekken en 2 weken later deze brief voor het eerst lezen.

Zelf maak ik mij zorgen over de limiet van 10 GB bandbreedte. In ons achterlijk internetlandje bestaan er namelijk nog limieten. In het slechtste geval kan je dan bandbreedte bijkopen, meestal aan 1GB/€1.

Voor het zusterabonnement bij Belgacom vind ik volgende info:

“Als Belgacom ADSL Go abonnee, beschikt u over een datavolume van 10 Gbytes (het totaal van down- en upload) per maand. Als Belgacom ADSL Plus abonnee, kunt u daarentegen tot 30 Gbytes per maand aan datavolume verbruiken.

Deze volumes blijken voor 95% van onze ADSL-gebruikers te volstaan.

Wanneer U op het punt staat om het voorziene maandelijkse datavolume te bereiken zal U op de hoogte gebracht worden via uw Belgacom-mailbox* (3 Gbytes voor het bereiken van uw maximale datavolume).

U heeft dan vervolgens de keuze tussen :

  • on line een “Volume Pack” bestellen (meer info)
  • of tot de volgende maand verder blijven surfen aan een lagere snelheid van 64 Kbps (vergelijkbaar met deze van de TWIN-/ISDN-lijn) als u uw maximale datavolume bereikt hebt. De maand daarop kunt u echter weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke ADSL-snelheid.

Eerst en vooral vind ik “Deze volumes blijken voor 95% van onze ADSL-gebruikers te volstaan” erg ongepast in vergelijking met pakweg Zweden of Nederland. Een formulering als “Deze volumes garanderen ons dat wij nog een tijdje uw communicatiebudget kunnen afromen” was meer op zijn plaats geweest.

Daarnaast had ik graag van Signpost vernomen of ik “aan een lagere snelheid van 64 Kbps” zal moeten verder surfen bij het overschrijden van mijn 10GB of dat ik ook bijna dankbaar zal moeten zijn dat ik een “volume pack van 5GB/€5” mag bij bestellen.

Het mailtje naar Signpost met de vraag om meer uitleg is verzonden. Mijn vorige mail naar hun helpdesk ivm met de facturering werd nooit beantwoord.

Ik ben weinig optimistisch en vrees dat ik alweer op zoek mag naar een nieuwe provider.

U zegt?
  1. Peter says:

    Over Signpost kan ik helaas ook weinig positieve verhalen vertellen, integendeel.

    Nu ja, de meesten waren wel tevreden van hun academic broadband, maar da’s volgens mij dan ook het enige positieve.

  2. Chris says:

    Sinds een paar maand heb ik een ‘Academic Broadband’ -Signpost aansluiting, en qua snelheid mag ik niet klagen. En 10 Gb vind ik ruim voldoende (wellicht omdat ik geen mp3’s download ?) Ik vraag me trouwens af wat de mensen zo allemaal downloaden ? 10 Gb per maand ????
    Anderzijds, de brief (en vandaag de mail !) kwam inderdaad rijkelijk laat.

  3. Smetty says:

    @Chris: dit is mijn antwoord op het verbruik van GB’s (maar voor de zekerheid en duidelijkheid, geen persoonlijke aanval naar jou).

    Veel GB’s = mp3’s downloaden = en ook nog is illegaal misschien? Dat is vast een juist gegeven, maar dan wel uit de internet-prehistorie.

    Onze providers slagen er ook nog is in om dat beeld aan te houden. “Deze volumes blijken voor 95% van onze ADSL-gebruikers te volstaan.” Dan vraag ik me af: mag de gemiddelde gebruiker verdomme zelf nog uitmaken wat genoeg is?

    Ik stel vast dat in Nederland en Zweden de limiet vervangen is door een fair use policy. Dat is gewoon eerlijker en tegelijk aangepast aan nieuwe noden die het internet levert. Met een fair user policy bepalen de gebruikers zelf wat volstaat.

    Ik gebruik mijn connectie als telefoon (bijna 100% ter vervanging van mijn vaste lijn), ik ben een podcaster (uploads), ik download en test actief podcast (video + audio) voor oa. Doppler, en ik heb 4 internetblogs waar ook wat verkeer heen en weer gaat. Daarnaast gebruik ik mijn portable ook als TV, vooral via uitzendinggemist.nl En doe dat maal een hogere factor als het lief erbij is.

    Ik realiseer mij dat ik qua internetgedrag wel boven het gemiddelde zal zitten. Maar mag ik dan niet podcasten, of tv-kijken en bellen via mijn connectie? Moet ik mij dan beperken tot surfen en mailen als ik het net ook voor iets anders kan gebruiken?

    Als ik nu de enige was die om meer bandbreedte verlegen zat, dan zou ik extra betalen voor GB’s normaal vinden. Maar ik leef in een Europese context en stel gewoon vast dat Belgische providers lekker aan ons blijven verdienen bij gebrek aan concurrentie

    En het enige wat spontaan nu in mij opkomt, is het woord bananenrepubliek.

  4. Peter says:

    Tja, met alle ontevredenen overschakelen op een provider met deftige limieten hé. Op be.providers komt die discussie af en toe terug, en dan hoor je tevreden mensen over evonet (xs4all) die met een “fair user policy” zitten, wat neerkomt op een 80-tal gig per maand, en dan nog.

    Zelf heb ik ‘t erger: ik zit op een studentenhome en moet een VPN opzetten om op het internet te kunnen. Vroeger was daar geen limiet op, maar sinds er een paar pipo’s van geen ophouden wisten met hun KaZaA en consoorten (meerdere gigs per dag, ondanks waarschuwingen) zitten we met een limiet van 5 gig per maand. Ik zit altijd op ‘t randje, en dan smallband, afschuwelijk gewoon. Gelukkig kan ik af en toe wel s een andere login gebruiken, maar dan nog. Da’s echt niet te doen, 5 gig.

  5. Smetty says:

    Maar 5GB? Voor een studentenomgeving vind ik dat onverantwoord. Ja, je moet optreden tegen illegaal downloaden. Maar met die 5GB belet je studenten om te experimenteren. En dat is zo noodzakelijk voor de toekomst van onze nieuwe economie. Ik schrik ervan dat ze dat op de unief niet snappen.

    Evonet 80 GB is wel €205/maand. Slik.

    Ik denk momenteel aan RealDSL. Ook fair use, maar wel €47 per maand. Dat lijkt mij nog een faire deal.

  6. Peter says:

    Ja, 5GB is inderdaad nogal onverantwoord. Nu ja, ‘t is wel “gratis” natuurlijk. Allé, ‘t zit in de huurprijs van de homes die op zich heel laag ligt. En je kan er natuurlijk ook mee op de hotspots, waar je limiet dus ook meetelt.

    En op zich kost het de unief niets meer als ze iedereen het dubbele (of meer) zouden geven. Ze betalen aan Belnet enkel de bandbreedte, geen traffiek. Ze snappen het eigenlijk wel, maar zaten vooral in de problemen met die illegale toestanden. Ik heb nu geprobeerd wat te bemiddelen om bijvoorbeeld het verkeer binnen Belnet (waar de unief de bandbreedte niet van moet betalen) niet mee te tellen in de limiet, maar er werd gezegd dat dat onmogelijk is. Nu ja, ik ben ‘t uiteraard aan’t natrekken of dat wel klopt 😉

    Ik dacht dat je bij Evonet ook het 15 GB/maand abo kon nemen en dat ze die limieten gewoon niet toepassen. Vraag ‘t anders eens aan een klant daar: http://houghi.org

  7. Couli says:

    Ik zit momenteel ook bij Academic broadband en maak me evengoed zorgen over downloadlimiet.

    Maar als ik het me goed herinner stond er in het contract met Tiscali ook zo iets van een meerkost bij het overschrijden van de limiet. Enkel, in de praktijk werd deze limiet nooit gecontroleerd, en is er dus, voor zover ik weet, ook nooit een meerkost moeten betaald worden (ik alleszins toch niet). Vraag is waarom zou er nu dan wel plots die meerkost zijn?

    Uiteindelijk is er ook de kwestie van de volumeteller (die Academic broadband nooit heeft aangeboden): als jij als klant nooit je eigen volume kan controleren, of maw niet kan zien wat je juist aankoopt, kunnen ze je er dan voor factureren? En zal het feit dat de technische kant (de effectieve bandbreedte) nu van Skynet komt, iets gaan veranderen aan deze tellerkwestie.

    Tenslotte, als ik op het punt sta mijn limiet te gaan overschrijden, hoe is Belgacom dan van plan me dit te laten weten? Ik heb geen emailadres bij hen.

    Het beste dat er dus te doen zal zijn is proberen de limiet voorzichtig te overschrijden en afwachten, lijkt me zo.

    Het zijn maar ideeën natuurlijk, anders stappen we over naar het “15GB”-abonemment bij Evo-net.

  8. Peter says:

    Link forum
    Iemand heeft een mail gestuurd ivm FullADSL, dit was het antwoord:
    Momenteel is het nog niet mogelijk om uw volumeverbruik na te kijken. Er staat dan ook nog geen limiet op uw volumeverbruik.

  9. Paul says:

    Oei, ik lees dat er heel wat ontevredenheid is ivm Full-adsl, de nieuwe provider ipv Academic Broadband (Tiscali). Inderdaad er is een duidelijke vertraging bij het surfen, en nog iets: ik kan de filmpjes van vrtnieuws.net niet meer in videoformaat zien. Steeds opnieuw krijg ik schokkerige beelden. Waaraan kan dat liggen? Bij de helpdesk van Fulladsl (email) krijg ik na 24 u nog steeds geen antwoord…
    Zal ik dan toch maar wat minder gaan stoefen over mijn adsl???

  10. Smetty says:

    Vandaag (31/08/2005) een mailtje ontvangen van de helpdesk met de boodschap: “Het is momenteel nog niet nodig om uw datavolume te controleren”.

    Houden zo mijn liefste vrienden. Dat controleren is echt voor niets goed 😉

  11. Mr Jules says:

    Toen ik bij Academic Broadband (Tiscali) was, heb ik nooit problemen gehad en ging alles super ! Maar via meerdere mails heb ik nooit de informatie verkregen die ik vroeg en heb toch besloten om mijn abonnement te nemen want die was 15 € minder duur als bij Belgacom…

    Sinds de overschakeling naar FULLADSL is mijn internetverbinding dikken brol !!! da nadert naar een 56k verbinding ipv hetgeen waarvoor ik betaal namelijk ADSL !!!!

    Ik heb een mail gestuurd om het te melden en kreeg 1 week later (ja ik zeg 1 WEEK !!!!!) een antwoord om te zeggen dat mijn probleem in principe opgelost zou moeten zijn … ja ja hier se daar se ! NIKS VAN !!! nog altijd even traag !!!!

    Amaai wat een service ! 1 Week nodig en nog geen oplossing …
    Heb nog een 2de mail gestuurd om te zeggen dat ik echt ontevreden was en graag een oplossing wou zien…
    We zijn nu eenmaal studenten en krijgen ADSL aan een lagere prijs aangeboden, maar je krijgt geen adsl…
    Daarbij als je een snel antwoord wil, moet je zeker niet mailen (hoewel ze het zelf op de site vermelden dat we best via mail moeten werken) want je antwoord krijg je misschien een week later en als je via telefoon wilt werken moet je een dure 0900 bellen !!!! SCHANDALIG !!! We proberen geld te sparen en dan moeten we nog een 0900 betalen !!!

    Als er niet snel een oplossing komt gaan ze mij horen !!!
    En test-aankoop gaat een schoon artikeltje krijgen 😉

  12. suzy says:

    Ik hb de indruk dat sinds we overgeschakeld zijn, ik een zeeeeeer trage verbinding heb en maak me zorgen.
    groetjes

  13. Couli says:

    Wat de snelheid betreft, ik heb de lijn inmiddels grondig getest in vergelijking met de vorige provider, en kan qua bandbreedte geen verschil merken.
    Et is dus zeker geen algemeen probleem.

  14. Tim says:

    Volgens mij is Smetty serieus gefrustreerd en kan hij zich blijkbaar in geen enkel internet-formule in België vinden.
    Misschien beter dat hij naar Nederland verhuist, of beter nog naar Zweden.
    Saluut en de kost en trek verder uw plan met uw internet.
    Moest ge verder kijken dan uw neus lang is, zou je weten dat er formules bestaan om aan uw noden te voldoen. Je moet natuurlijk wel geld hebben om deze te kunnen betalen. Indien dit jou (blijkbaar dus) niet zint, dan heb je brutte pech.

  15. Smetty says:

    Verloren gelopen meneer Tim op mijn weblog? Het staat hier helemaal vol met mijn meningen namelijk. Het noemt hier zelf Smetty’s Soapbox.

    Mijn plan trekken zal ook wel lukken hoor. Ik denk ook niet dat ik u daarvoor nodig heb. Maar toch bedankt voor uw zinvolle commentaar.

  16. Erwin says:

    Tim, Smetty is een ‘zij’. Zie http://www.smetty.be/?page_id=322

  17. Lieven says:

    krijg ik hier nu een leuke mail van academic broadband met de volgende melding:

    Zoals u weet is er standaard in uw abonnement 10 GB datavolume inbegrepen.
    Wij stellen vast dat u deze maand (november) reeds 9,31 Gb verbruikte, hoewel nog geen vierde van de maand verstreken is. Indien u uw datavolume de 10 Gb overschrijdt, zijn wij genoodzaakt zijn om, overeenkomstig onze verkoopsvoorwaarden, u op ?smallband? te zetten. Vanaf midden deze maand zal het mogelijk zijn om datavolumeblokken bij te kopen. Deze zullen 4,5 EUR per 5 Gb kosten.

    Gedaan met ongelimiteerd downloaden, t wordt dus uitkijken naar een andere provider.
    Heeft hier nog iemand ervaring mee?

  18. Ekjaker says:

    Hetzelfde hier, ik zat er zelfs al over:

    Geachte klant,

    Zoals u weet is er standaard in uw abonnement 10 GB datavolume inbegrepen.

    Wij stellen vast dat u deze maand (november) reeds 10,85 Gb verbruikte, hoewel nog geen vierde van de maand verstreken is.

    Mogen wij er u op wijzen dat dit op maandbasis een overschrijding van uw datalimiet is? Wij raden u dan ook aan zware downloads en uploads te beperken

    Indien u uw datavolume de 10 Gb overschrijdt, zijn wij genoodzaakt zijn om, overeenkomstig onze verkoopsvoorwaarden, u op ‘smallband’ te zetten. Dat wilt zeggen dat uw ADSL-lijn een pak trager zal gaan.

    Tegen eind deze week kunt u uw datavolume bekijken via onze website http://www.fulladsl.be/myaccount/. Vanaf midden deze maand zal het mogelijk zijn om datavolumeblokken bij te kopen. Deze zullen 4,5 EUR per 5 Gb kosten.

    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben kunt u contact op nemen met onze administratieve dienst: 070 222 165 en vragen naar Pieter of via support@fulladsl.be

    Met vriendelijke groet,

    Het Full ADSL Team.

    Vreemd, ik ben helemaal geen klant bij Fulldsl maar bij Acedemic Broadband. Dat deze zijn service bij Fulldsl haalt maakt mij niets. Ik vraag mij eigenlijk af in hoeverre Fulldsl in staat is om dit af te dwingen zonder via Academic Broadband te gaan. Maar goed, op lange termijn zal die link er wél komen tussen beide partijen en zitten we weer zoals iedereen op de belachelijke (zie noorderburen) limiet.
    Sowieso kunnen ze momenteel nog niets afdwingen zolang er voor ons als klant geen manier is om on volume te checken. Dat weten ze ook, vandaar die teller volgende week.

    Hoe dan ook, het wordt inderdaad uitkijken naar een andere provider. Hoger in deze post wordt er gesproken van Evonet, als zijnde een provider met ook een downloadlimiet, maar ook zij checken deze niet. Is er soms iemand die hier ervaring mee heeft?

  19. Ekjaker says:

    Nog een kleine noot. Heeft er al iemand zijn Academic Broadband contract nagelezen? Ik dacht niet dat er daar iets van smallband in stond.

  20. Ekjaker says:

    Ben intussen zelf al eens gaan kijken. In het contract wordt er verwezen naar de verkoopsvoorwaarden op de website van Academic broadband, en daar heb ik het nergens kunnen vinden. Iemand misschien een betere speurneus als ik?

  21. Matthias Reygel says:

    Ik zit ook al reeds een dik half jaar bij het nu genoemde “fulladsl” en heb nog niets dn problemen gehad.
    Zodra het 5 uur s’avonds ( soms later, soms vroeger) is valt mijn internet gewoon om de minuut uit. De verbinding blijft maar mijn modem geeft het signaal : psysical down / up. en na enkele minuten terug: adsl connected. en zo de rest van de avond tot de volgende ochtend.
    Na reeds 3 emails zonder antwoord hebben we de telefoon genomen en zelf gebeld. Hier kregen we te horen dat ze het bij belgacom gingen melden. Nu heeft een technieker van belgacom gebeld om te zeggen dat deze voormiddag het internet gebruik stil gelegd werd, en deze namiddag alles terug zou moeten werken. Rara .. NIETS ! nog steeds het zelfde probleem. Heeft nog iemand deze problemen? MVG

  22. Smetty says:

    Ik weet het niet Matthias, maar ik zou toch eerder aan problemen met de verbinding bij Belgacom denken.

    Dat de helpdesk van fulladsl weinig hulp biedt, is natuurlijk een ander verhaal.

  23. Stef says:

    Ik heb ook serieuze problemen met fulladsl.
    Voordien zat ik bij skynet en surfte ik an 3.3Mbps en bij Fulladsl heb ik max 2.2Mbps.
    Heb ook ontelbare keren gebeld naar helpdesk ( 0900 nr )om iedere keer te horen binnen 2 dagen is het opgelost ”
    Belgacom heeft de lijn getest en die is perfect.

    Nu kreeg ik volgende mail.
    ” Beste Klant,

    U meldde ons gisteren dat de internetverbinding traag gaat (2,2 mbps)

    We hebben onmiddellijk na uw telefoontje een lijntest opgevraagd bij
    Belgacom.
    Deze morgen ontvingen we van hen het antwoord dat alles goed gaat.

    De lijnperformantie en lijnkwaliteit kunnen niet beter als op dit moment.
    Daarnaast halen zij aan dat 2,2 mbps een normale surfsnelheid is.

    We hopen op uw begrip. ”

    Ik denk dat ik mag zeggen dat 2.2 Mbps GEEN normale surfsnelheid is voor adsl.

    Ik weet niet wat ik kan doen tegen hen, maar ik dien alvast een klacht in bij ombudsdienst voor telecomunicatie.

  24. Freddy Byttebier says:

    De laatste tijd grote problemen met fulladsl. Stuurt mij iemand een mail met bijlage, dan krijgt hij hem terug met de melding dat mijn mailbox vol zit (toch wordt hij zeer getrouw geledigd!) of komt hij niet aan, maar krijgt de afzender hem ook niet terug.
    Een mail naar de helpdesk van 14.11 bleef onbeantwoord, een herinnering van 19.11 eveneens. Vandaag een wat bozere mail gestuurd. Ik ben ook niet van plan om via een dure 0900-lijn te horen dat alle medewerkers in gesprek zijn en dat ik even geduld moet hebben.

  25. dennis says:

    Hoi,

    sedert de omschakeling naar fulladsl, niets dan problemen!
    In de voormiddag moeilijk online, trage verbindingen en dikwijls verbroken. Van de beloofde 4M krijg ik op sommige momenten 150 K snelheid (getest via speedtest.nl)
    Antwoord op mail krijg ik niet en via telefoon zeggen ze dat alles in orde is en dat ze een lijntest zullen laten doen door Belgacom. Maar niets helpt.
    Ze presteren het daar om de online fakturen naar het pro-tiscali adres te sturen, terwijl ze zelf in augustus schreven dat dit niet meer kan gebruikt worden.
    Voor mij is de maat vol, ik ga bij telenet.

  26. Sabine says:

    Momenteel zit ik nog op het Internet via een telefoonlijn. Omdat ik veel meer op het Internet zit, wou ik overschakelen naar Academic Broadband. Ik download geen films of muziek. Zouden jullie me dit dan dus afraden???

  27. Freddy Byttebier says:

    Mijn problemen zijn alle te wijten geweest aan de overschakeling door Academic Broadband van pro.tiscali naar fulladsl. Blijkbaar hebben ze de overgang stuntelig begeleid.
    Bij mij werkt momentaal alles weer perfect (zie mijn post nr.24); ik hoop dat het zo blijft.
    25 euro per maand lijkt mij inderdaad het goedkoopste internetabonnement, zelfs al ze de prijs na één jaar automatisch optrekken naar 27.50 euro.
    Wel moet worden vermeld dat ik eens een half uur aan de lijn heb gehangen met de helpdesk: een 0900-lijn, die mij 11 euro heeft gekost zonder BTW!

  28. tja, fulladsl.
    voorheen pro.tiscali.be, dat ging serieus goed voor die 25 euro!
    en dan… fulladsl
    mijn verbinding valt regelmatig uit
    nieuwsgroepen, na 20 keer mailen + bellen krijg ik de melding dat nieuwsgroepen in de toekomst zullen verdwijnen dus doet fulladsl daar niet meer aan mee.
    qua snelheid zit het eigenlijk wel snor
    wat je ook hebt zijn bv. 5 echte mailboxen en 100mb schijfruimte, andere providers hebben dat niet, zeker niet voor die prijs!

  29. anthony says:

    Hoi Sabine,

    De overschakeling van Tiscali – Scarlet – fulladsl liep inderdaad niet van een leien dakje. Momenteel echter surf ik reeds enkele maanden aan een snelheid van 4.7 Mbps. Niet slecht dus. Voor de prijs denk ik wel dat je waar krijgt voor je geld, helaas is hun helpdesk niet van de rapste.

  30. Lies says:

    Hier ook nog een klaagzang over Academic broadband.
    Ik heb deze zomer een abonnement genomen en ‘t is echt verschrikkelijk. Ik surf 90% van de tijd aan 1,0 Mbps en als ik héél veel geluk heb eens aan 2,2 Mbps. Dat is goed de helft van de 4 Mbps die ze beloven. Ik heb al verschillende keren naar de klantendienst gebeld (waar ze je dan 15- 20 minuten aan het 0900-lijntje houden) en dan telkens weer “het is belgacom”, “het zal binnen 2 dagen wel in orde zijn”. Maar tot hiertoe geen verbetering…
    Weten jullie wat ik concreet kan ondernemen? Je tekent wel een contract van 1 jaar, maar volgens mij is het contractbreuk omdat zij niet leveren wat ze beloven!!!

  31. Stijn says:

    Waarom eens niet Telenet in overweging nemen? Vroeger ook Adsl gehad (Belgacom en Tiscali) maar sinds ik klant ben bij Telenet zijn geen van de problemen, zoals traag surfen, uitvallen connectie, …) meer voorgevallen. Goed ik betaal meer. Wel kan ik steeds terugvallen op een uitstekende helpdesk, modem stuk, binnen de week een nieuwe modem. Ook heb ik een waarborg betaald voor mijn modem in tegenstelling tot veel adsl-providers. Om kort samen te vatten, ben ik te vreden met met Telenetabonnement. De datalimieten storen me niet, genoeg software, podcasts, enzomeer te downloaden zonder er me aan te storen.

  32. Sabine says:

    Bedankt voor de reacties!

  33. Nicky says:

    ik ben hier dan precies de enige zonder “downloadlimiet”, ik zit nl. bij easynet en deze heeft nooit echt gekeken naar zijn downloadlimiet.. ze hebben mij wel gezegt dat ik niet moest “overdrijven” dus geen 100gb ofzo gaan dlen. alleen het minpunt is, dat easynet geen particuliere klanten meer aanneemt 🙂 maar gelukkig behouden ze hun particuliere klanten wel… (al 6j happy adsl user 🙂

    greetz!!

  34. wicterus says:

    echt af te raden die academic broadband, totaal niet wat je beloofd wordt, vaak nog trager dan via de ouderwetse telefoon modem.
    bovendien zééééééér slechte klantenservice, of je belt een dure 0900 en krijgt een of andere simpele ziel aan de lijn die je niet kan verder helpen of je stuurt een mail en krijgt geen antwoord (bij de meeste mails), of in het beste geval na een maand (!!!) of zo…
    ze zijn misschien de goedkoopste of zo maar nog steeds ook veel te duur (volgens mij zitten alle Belgische providers lekker iedereen uit te zuigen) Een kennis in NL heeft een 20(!) mbps verbinding met onbeperkte dataoverdracht voor 22,50 euro per maand én perfecte service!
    Het is dus wel mogelijk!!!

  35. Dave says:

    Ik zit al maanden bij Academic Broadband of FullADSL en ‘k heb er nooit problemen mee gehad. Ik surf tegen 420 kBps (3360 kbps) en mijn internetverdinding werk altijd. Da’s al beter dan wat ik van Skynet klanten heb gehoord. Het overstap heb ik zonder problemen meegemaakt. Hun e-mail helpdesk lijkt wel niet te bestaan maar telefonisch zijn ze wel bereikbaar en ik moet niet zo lang wachten als bij Telenet vroeger. Nuja.. ik woon wel Antwerpen niet ver van het telefooncentrale.

  36. Kurt says:

    Wij zitten nu nog bij skynet 40€/maand maar zouden ook willen overschakelen op Full-adsl ,aan onze limiet zitten we toch nooit dus da’s geen probleem enkel de snelheid baart me zorgen!

    Heb ook in sommige reacties dat ze maar 2.2 mb/s hebben,ik heb dat ook gehad met skynet maar dat kwam omdat er geen “splitter” op de aansluiting(contactdoos) zat,nadien was dat probleem volledig van de baan,nu 4.7 mbps

    Happy new year

  37. Dirk says:

    Eerst had ik academic broadband daarna fulladsl. Ik vind dit echt niet goed. Vooral na vijf uur is het internet enorm maar dan ook enorm traag. Het enige voordeel is de prijs € 27.5. Echt schandalig vind ik de helpdesk. Als ik naar de helpdesk telefoneer (peperduur 0900-nummer) krijg ik enkel muziek. Een antwoord op e-mail mag je verwachten na veertien dagen. We krijgen ook eens een voordeel als leerkracht!
    Ook wel iets positief, de Eminent modem en helpdesk is echt heel goed. Een gratis nummer en echt goede hulp. Spijtig dat Telenet zo duur is.

    Groeten en een tof 2006

  38. Jonas says:

    Laatst kreeg ik deze email van fulladsl als antwoord op mijn email over de downloadlimiet.
    Ik heb er nl. nog niets van gemerkt dat ik op smallband zit, ik kan verder blijven downloaden aan mijn volle internet snelheid. Zo heb ik deze maand al 31GB internetverkeer. Ik vraag mij nu af of ze volumepacks gaan aanrekenen of niet? Want ik heb eigenlijk geen volumepacks aangevraagd en op de site kan ik hier ook nog niets van terugvinden.

    Beste,

    Wij danken u voor uw email naar het Full ADSL Support Team.

    U kan u datavolume raadplegen via de pagina:
    http://www.fulladsl.be/MyAccount/index.aspx

    Daar kan u inloggen op u account, nadat u ingelogd bent hebt u links van het
    scherm de optie datavolume raadplegen.Op de volgende pagina kan u uw datavolume
    verbruik overzichtelijk nagaan gerangschikt per dag.

    Als u uw limiet van 10GB overschrijd dan komt u smallband terecht, dit houd in
    dat u met een veel tragere snelheid zal surfen.Elke nieuwe maand hebt u terug
    10GB aan datavolume ter beschikking.

    Vanaf januari 2006 is er ook de mogelijkheid extra datavolumeblokken te
    bestellen.Zo één blok is 5GB groot en er zal 4.5€ aangerekend worden voor
    elk extra blok dat u bestelt.Hiermee vermijd u dat u op smallband terecht komt
    op als u uw datavolume van 10GB hebt overschreden voor die maand.

    Mocht u nog vragen en/of opmerkingen hebben, aarzel dan niet ons te contacteren.

    Met vriendelijke groet,

    FullADSL Support Team
    support@fulladsl.be

    Telefonisch, elke werkdag van 9h tot 20h en de zaterdag van 10h tot 14h op het
    nummer 0900 10 149.

  39. Emile says:

    Wij hebben hier ook Fulladsl, en ervoor Tiscali. Ik weet niet of het aan de lijn ligt, de modem, of de service van Fulladsl, maar onze connectie valt meerdere keren per dag enkele seconden uit, soms gaat ie vlot, soms gaat ie super traag, soms is ie gewoon enkele dagen weg. Gaat ge naar Fulladsl, verwijzen ze u door naar belgacom, verwijzen ze u door naar Eminent, enz…
    Ik heb mijn kotbazin aangesproken over een nieuwe provider, maar dat ziet zij niet zitten. Sjah, zij zit niet met dit opgescheept.
    Ik vroeg me trouwens af: die 10gb datalimiet, is dus up- en downloads samengeteld? Of zijn er nog aparte regels voor uploaden?

  40. Dirk says:

    Is FullADSL / Academic Broadband nu eigenlijk overgestapt naar het netwerk van RealRoot ??

  41. Smetty says:

    @Dirk: neen, het is het Belgacom netwerk waarmee je surft. Alleen het netwerk. Je kan geen gebruik maken van Belgacom faciliteiten zoals bijvoorbeeld hun helpdesk.

  42. brrrrrrrrrrrrrnt says:

    Telenet is tegenwoordig het allerslechtste bedrijf, zowel voor televisie als voor internet/telefoon bieden ze steeds minder service voor steeds meer geld. Het neemt criminele vormen aan.
    Het management (onder andere die hollander sick basterd) is lekker stinkend rijk aan het worden, het bedrijf zal geen 5 jaar meer bestaan…. maar wie zal uiteindelijk de rekening betalen? de overheid, wij allemaal dus. Schoolvoorbeeld van witteboordcriminaliteit!

  43. Mulkie says:

    Ik vind het gewoon niet kunnen !
    1. ze hebben ons nooit verwittigd ofzo dat ze gingen overschakelen ( kan dit niet aanzien worden als contractbreuk ).
    2. van mij moesten ze niet overschakelen hoor ( bij scarlet ging het nog redelijk en een “behoorlijke limiet”.Maar zoals het nu is, is het niet verantwoord.

    Weet je ik ben student en ik moet nog redelijk veel programma’s enzo afhalen via internet enzo. Met 300 mb / dag geraak ik niet toe. En ik heb ook niet echt de zin om iedere keer bij te betalen voor datavolume!

    ik vind het gewoon niet kunnen en voel me gedupeerd ! Zijn er nog mensen van die mening ?

    mvg

  44. Joris says:

    Moet ook zeggen dat ik dergelijke limiet ongelooflijk laag wind.
    Als ik ergens een provider vind (mits goeie ervaringen…), die enigszins qua prijs op dezelfde lijn ligt van fulladsl,
    zal ik het niet laten ZO VLUG MOGELIJK te veranderen ….

    groetjes ….

  45. Dirk says:

    Heeft er al iemand ervaring met het nieuwe abonnement van EDPnet (www.edpnet.be) ?

  46. CrazyheinZ says:

    Ik heb ook het vurte Fulladsl. De eerste dag ging allles redelijk goed. Ik had een snelheid van 4 à 5 Mbps. Maar de volgende dag verbrak mijn internet connectie altijd maar. Heb dan een mail gestuurd. Ze hebben belgacom verwittigd en die hebben mijn lijn ‘stabiel’ gemaakt. Met als gevolg dat ik nu een snelhied heb van 1.1Mbps. Serieus verschilleke met de beloofde 4 Mbps… Ik heb dan weer een mail gestuurd om te vragen om mijn snelheid weer te verhogen. Ze verwezen me door naar belgacom. Ik bel dus naar Belgacom maar daar zijden ze me dat ik geen abonnement heb bij skynet en het dus zelf met mijn provider moet regelen. Ik stuurde dus een mail naar Fulladsl vorige week en nog alltijd geen reactie…

  47. Mulkie says:

    kijk ik heb al een email verstuurd 3 weken geleden zeker naar academic broadband dat ik niet tevreden ben over hun overschakeling en dat dit eigenlijk contractbreuk is ( maar ik heb ook nog geen email teruggekregen ) .

    En trouwens hun lijnen zijn totaal niet stabiel ! Op sommige dagen zit ik gewoon op smallband connectie maar dan nog lager ( en ik zit niet over mijn limiet ).

    Dat versta ik ook niet! nog iemand ervaringen daarmee ?

  48. Pablo says:

    @Smetty en Dirk: FullADSL gaat WEL over het netwerk van Realroot. Check maar ‘s met bv. commando ‘tracert http://www.google.com‘ in de dosprompt…

  49. Rick says:

    Ik zelf ben nu ook al enige tijd bij AcademicBroadband en ik moet zeggen ik ben er toch zeer tevreden van. Mijn buur die een pak meer betaalt voor zijn Skynet heeft al meer zonder internet gezeten dan ik.
    Voor 25€ is dit echt heel goed.

Trackbacks for this post

  1. Peter's Blog

Leave a reply.