Ogilvy nodigt bloggers uit

Via Blogologie (de beste blog over Nederlandstalige bloggers) kwam ik bij een oproep terecht van het marketing- en communicatiebureau Ogilvy.

Zij zoeken bloggers om te brainstormen over Blogging & Marketing. De discussie wordt geleidt door Marco Derksen van Marketingfacts. Wil je er ook bij zijn, surf dan naar de weblog van Ogilvy, en schrijf je in.

Een erg interessant initiatief van Ogilvy.

U zegt?
  1. Huug says:

    Erg interessant, het zal wel. Bij Ogilvy zijn ze ook niet op hun hoofd gevallen en zoeken ze naar manieren om de rendabiliteit van reclamebudgetten te optimaliseren door het (mis)gebruiken van blogs: al dan niet mét of zonder verdoken reclame. Wat ze nu gaan uitpielen is in hoeverre ze kunnen gaan met reclame zonder dat het de bloggers en hun lezers irriteert. Slimme jongens en erg interessant, indeed!

  2. Dominiek says:

    Ondertitel van hun congres : “Hoe boor ik mij onbekende wereldjes aan, en vervuil ik die zo snel mogelijk ?”

  3. Franky says:

    @Huug & Dominiek
    We willen met mensen met échte kennis van zaken (geen marketing theoretici) bespreken hoe blogs op een positieve manier ingezet kunnen/mogen worden voor reclame doeleinden. Ik ken verschillende bloggers die met passie hun ding doen, maar tegelijkertijd op zoek zijn naar inkomsten (ook een thema dat op de agenda staat). *Misschien* kunnen deze komen van de reclamesector, ik geloof hierin (anderen niet), zij het dat het op een correcte manier gebeurt. Maar dan moeten we het eerst bespreekbaar maken en dat is precies het opzet van onze Blogstorm.

    ‘Hoe moeten merken en marketeers omgaan met blogs *en vice versa*?’ had wellicht een betere ondertitel geweest. Want wij willen in de eerste plaats luisteren en rekening houden met wat jullie, bloggers, ons vertellen. Maar ook andersom, misschien ontdekken jullie – van ons, van de andere deelnemers, … – concepten waarbij marketing en blogs hand in hand gaan.

    Jullie zijn van harte welkom om jullie te mengen in het debat op 12 juli. Er is nog een plaatsje vrij. Gewoon even aanmelden op context.typepad.com/blogstorm.