Kerstmis: tijd voor een goed doel

Het regent goede doelen in mijn mailbox. Op een paar dagen tijd vielen er zowaar 4 aanvragen in de virtuele box. Omdat bij kerstmis goede doelen horen, vermelden we ze hier alle vier:

  1. Pierre doet zijn snor af voor de actie  “allessnor” ten voordele van het Fontys Glazen Huis 2010. Leuke actie en website met beschrijving van de snorren die nu nog even te bewonderen zijn, voor ze er definitief afgaan.
  2. Voor dat andere glazen huis van Studio Brussel, verkopen de Vlaamse Twitteraars een tweet voor het goede doel via Tweet For Life 2010. Mooie actie en eenvoudig om aan mee te werken. Meedoen zou ik zeggen!
  3. Een actie die zeker een goed doel nastreeft, maar gelijk moeilijk te verpakken valt, is de “Are you sitting comfortably“-actie die ijvert voor betere regels wat betreft brandveiligheid voor sofa’s in België. Belangrijke boodschap, maar ik vind hun mediamateriaal eerder griezelig.

De vierde actie is ten voordele van de Cliniclowns en werd opgezet door  Joyvalle van de zuivelgroep FrieslandCampina. Per verkochte liter Joyvalle AA-melk gedurende de maand december, zal Joyvalle 5 eurocent aan de Cliniclowns doneren. Voor wie de Cliniclowns niet kent, zij werken nauw samen met ziekenhuispersoneel en willen zo bijdragen aan het genezingsproces van zieke kinderen. U kan zelf een steentje bijdragen via de clown-neus Facebook applicatie, door het kopen van melk of natuurlijk rechtstreeks via de Cliniclowns.

Er wordt mij een bedrag gegeven via BuzzParadise om de actie te vermelden op mijn blog. Het spreekt voor zich dat ik het geld integraal zal doorstorten naar de Cliniclowns.

U zegt?