Shampoo reclame

Een knappe madame van een marketingbureau belt verkleed aan, in een wit dokterskostuum en met een veiligheidsbril op. Een tas met mijn naam op, wordt mij overhandigd. Onze buurman van hier rechtover zal vast zijn wenkbrauwen gefronst hebben bij die aanblik. Misschien moet ik hem toch eens vertellen over de gevolgen die bloggen over marketingacties kan hebben.

De aktetas is van degelijk materiaal en nieuwsgierig doen we hem open. Er zit een doktersjas in met mijn naam op, een veiligheidsbril, handschoenen, een mondmasker, een fototoestel, een pipet, een omslag met postzegel en een plastiek flesje. Binnen de koffer hangen instructies. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van het geleverde materiaal. Mijn vrouw bekijkt de koffer en zegt “daar zitten dingen in die ik kan gebruiken deze week bij het schuren van onze kast”. Een deel van het materiaal heeft dus alvast een tweede bestemming.

Goed, die spullen worden natuurlijk niet zomaar opgestuurd. Het doel, zoals vermeld binnen de koffer is vrij duidelijk: doe het materiaal aan, en neem een staaltje met de pipet van je eigen shampoo. Doe het staaltje in het plastiek flesje en stuur het terug naar het marketingbureau. Weldra zal er dan “iets” in je bus vallen. De lezers van dit blog wordt gevraagd om hun antiroosshampoo, aangekocht voor 01/08, om te ruilen op volgende locaties tussen 10u-16u: 20/08  Brussel Stefanieplein, 21/08 Antwerpen Astridplein en 28/08 Luik station Guillemins.

Onder de spullen komt echter nog een blad te voorschijn dat mij in de war brengt. Hier hebben ze het over proefstalen en antiroosshampoos. Daaruit kan ik dus besluiten dat ik reclame aan het maken ben voor antiroosshampoo en dat ik weldra in de bus een fles antiroosshamppo zal ontvangen. Allez vooruit. Mijn haartjes zijn misschien wat fijn, maar met antiroos maak je dat helaas niet volumineuzer.

Eerlijk gezegd, het materiaal was te mooi om te laten liggen en ik kon een verkleedpartij niet weerstaan. “Dr Smetty” gremelde mijn vrouw, alvorens aan een fotoshoot te beginnen. Maar bij nader inzien ga ik die foto’s hier toch maar niet publiceren. Te aanlokkelijk voor misbruik, vrees ik zo.

Dat is dan dat. Over deze actie is nagedacht en er is geld aan besteed. Maar of (een gok) Nivea nu meer antiroosshampoo gaat verkopen daardoor, dat betwijfel ik.

U zegt?
  1. Huug says:

    Ik heb zo toch het gevoel dat die vorm van reclame maken op zijn laatste beentjes aan het lopen is, ben toch eens nieuwsgierig naar de return op zo’n dingen.

  2. Eigenlijk snap ik het niet zo goed. Je hebt toch al die spullen niet nodig om alleen maar een staaltje van je eigen antiroosshampoo op te sturen. Een plastic potje, een gewatteerde omslag en een postzegel volstaan.

  3. Smetty says:

    @Huug: agree. Denk toch ook dat er meer mogelijkheden in het medium zaten/zitten, dan dat er uitgehaald is.
    @Patrick: klopt. Het doel was waarschijnlijk ook een foto verkrijgen van de blogger met die spullen aan.

Comments are closed now.