Mobile Vikings

Met de HTC in huis, ben ik ook van GSM-provider veranderd. Na 7 jaar heb ik Proximus ingeruild voor Mobile Vikings. Dat is een ‘Mobile Virtual Network Operator’, uitgebaat door City Live via het BASE-netwerk in België.

Het aanbod van Mobile Vikings is zeer mooi voor wie veel dataverkeer wenst, maar minder aantrekkelijk (denk ik/ vrees ik) voor wie veel belt. De huidige voorwaarden zijn: 1GB mobiel internet en 1000 sms-jes per oplaadbeurt van €15, geen contract en 0,24€/min bellen naar alle netwerken.

Administratief gezien is Mobile Vikings (voorlopig) fantastisch. Het volledige proces van aanmelden, nummer overzetten en van start gaan, verliep veel vlotter dan ik had gedacht (lees: dan ik gewoon ben van dienstenbedrijven). Zoals het voor een ‘nieuw’ bedrijf hoort, kan betalen volledig via het net (paypal, online banking en kredietkaarten).

Interessant is ook “mijn gesprekgeschiedenis”, waarbij je per dag, en zeer gedetailleerd, kan zien hoeveel je verbuikt hebt.

Of ik met Mobile Vikings goedkoper af ga zijn, dat durf ik nu nog niet goed te voorspellen. Voor data (1000 smsjes en 1GB bandbreedte) is het antwoord 100% ja, maar ik vrees een beetje voor de belminuten. Zo heb ik vorige week een telefoontje gedaan van 32 minuten, maar daarmee is mijn oplaadbeurt van 15€ direct halfweg. Dus 2 van die gesprekken en zoef, belkrediet op.
* Dus my dear friends zonder vaste telefoon, ik ga geen uren aan de lijn meer kunnen hangen hé !!!*

Momenteel (tot 6 juni 2010) is er ook een actie bij Mobile Vikings. Wie een vriend aanbrengt, krijgt 1 herlading gratis. Alleen jammer dat het niets oplevert voor de nieuwe klant. Daarom volgende afspraak: mocht je van plan zijn over te stappen en je geeft mij op, dan delen we de oplaadbeurt.

Om deze banner te kunnen bekijken, moet je Adobe Flash player installeren.

Note: dit is geen gesponsorde post. De actie “1 vriend = 1 herlading” loopt voor alle Mobile Vikings klanten en werd naar alle klanten gecommuniceerd.

U zegt?
  1. goya says:

    De data tarieven zijn onklopbaar, gesprekken en roaming zijn wat anders, maar ze mikken natuurlijk op een specifieke doelgroep, en dat geven ze eerlijk toe. Eerlijk gezegd zou ik de overstap van Base niet gemaakt hebben mocht ik geen gsm van het werk met een specifiek roaming abonnement hebben.

    Maar anderzijds, het went zoooo snel om altijd en overal een dataverbinding ter beschikking te hebben. Zeker in Gent waar jullie overal over 3G beschikken (dacht ik?).
    Het wordt zo natuurlijk dat ik m’n Hero in het buitenland gewoon in het hotel laat liggen wegens quasi nutteloos 🙁

  2. Herman says:

    Te laat gezien, gisterenavond overgestapt … ‘t Zal nu wel niet meer kunnen zeker?

  3. Smetty says:

    @goya: zeer herkenbaar ja. Zonder data wordt het weer een gewone telefoon.
    Geen idee mbt tot die 3G… denk het wel…
    @Hermaan: ik vrees ervoor 🙂

  4. Koen Delvaux says:

    Ha, dat “delen” van die oplaadbeurt is nog eens een idee. Alhoewel, als we dat doen dan heb je maar een halve herlading. Maar eventueel zouden we de helft van de punten kunnen laten wegschenken aan de nieuwe klant. Ik zal het er eens met het team hier over hebben, want ik vermoed dat er wel wat issues zijn met mogelijke fraude.

    Koen Delvaux
    Mobile Vikings.

  5. YvesHanoulle says:

    mochten ze nu nog een goed data tarief voor het buitenland voorstellen, ik stap over…

  6. Smetty says:

    @Koen: Het lijkt mij logisch dat de partij die bij Mobile Vikings klant wordt, ook iets krijgt. Waarom zouden ze anders de moeite doen om mij op te geven zodat ik een oplaadbeurt krijg.
    @Yves: volledig akkoord