Augurken op sterk water
Vandaag in de Colruyt. Drie tieners werden duidelijk met een boodschappenbriefje naar de winkel gestuurd.
Ik luistervink.
Zegt de ene tegen de anderen: “we moeten een fles rode Bordeaux meebrengen”.
”Wat staat hier nog allemaal (enkele rekken bekijkend): Bourgogne, Beaujolais, Medoc…”
“Is er eigenlijk wel een verschil tussen die wijnen?”
“Neen, ik denk het niet. Kom, we nemen een fles goedkope wijn.”
Ha. Ik stond daar toevallig al een half uur in mijn boek ‘1001 supermarktwijnen‘ te bladeren. Iets later heb ik diezelfde tiener naar ‘augurken op sterk water’ horen vragen. Ik vermoed dat hij nog in zijn culinaire puberteit zit.
Dat leert ie wel af alstie het zelf moet gaan drinken 🙂
Smetty creeert hier een nieuw type klant: diegenen in hun culinaire puberteit.
Volwassenen komen waarschijnlijk naar Spar?
Neen, die gaan naar de biowinkel. 😉