Marktrock 2007 (nieuwe stijl)

Zaterdag ben ik met Mister Mojito naar Marktrock geweest. Gezien de financiƫle problemen en een nieuwe organisatie, ook Marktrock nieuwe stijl genaamd.

Marktrock cola

Er waren 2 betalende podia dit jaar: de oude markt en het Ladeuze plein. Zonder duidelijke redenen was er 10 euro verschil toegangsprijs tussen de 2 pleinen (15 euro en 25 euro in voorverkoop), een combi ticket kostte onmiddellijk 35 euro. Omdat we beide pleinen wilden doen, werd het dus een combi ticket.

Op het Ladeuzeplein volgden we The Scene, Bart Peeters en de stubru fuif, op de Oude Markt Sioen en Vive La fete. Het eerst genoemde plein raakte niet eens voor de helft gevuld, de Oude Markt was drukker bezet, maar in vergelijking met andere jaren was er erg veel ruimte.

Extra ruimte is zeker plezant, maar commercieel gezien kan dat geen pro zijn. Iets anders dat opviel was het feit dat op het Ladeuzeplein drankbonnen verkocht werden, maar die konden niet gebruikt worden op de Oude Markt (stond nergens vermeld) omdat daar de kraampjes uitgebaat worden door de individuele cafe’s. Wat hebben beide pleinen dan met elkaar te maken? Alleen de naam?

Deze Marktrock was eerder een festival dan een stadsevenement, maar gezien de opkomst en de aanpak heb ik wel mijn vragen bij de overlevingskans voor Marktrock nieuwe stijl. Ik ben vast niet de enige die heimwee heeft naar de Marktrock met een kleine affiche waarbij je nog gewoon van de ene markt naar de andere markt kon wandelen. Groter is echt niet beter.

U zegt?

Leave a reply.