Online aankopen

De laatste weken werden er veel online aankopen gedaan ten huize Smetty.

Stofzuigerzakken! Bij Viking Direct kon ik geen aankopen doen met mijn VISA kaart. Aangezien ik ondertussen al een paar andere aankopen gedaan heb met dezelfde kaart (zowel op het net als met een automaat), kan ik alleen maar vaststellen dat ze mij niet nodig hadden als klant. Gelukkig was er Meneer Pieters van stofzuigerzakken-online.nl. Ik beschik nu over 10 stofzuigerzakken en kan nu weer vrolijk verder stofzuigen de komende 10 jaar. Hoera!

Wijn! Ik heb mij laten verleiden door een folderke in de bus (so 90’s, ik weet het, maar ik heb ze wel online besteld). Voor €29,9 kan je bij de firma Magnus een proefpakket wijnen bestellen. Er is keuze tussen Franse wijnen en niet-Franse wijnen. Per pakket kan je ofwel wijnglazen ofwel een extra fles wijn erbij krijgen. Vorige week werden er 14 flessen wijn geleverd bij Smetty Senior (Junior was gaan vliegen). En dit alles voor de democratische prijs van 60. Deze week heb ik de “Castillo de Almansa ‘Reserva’ 2001/2002″ gekraakt en die was best lekker. Bestelling online, levering aan huis… ze leveren een perfecte service bij Magnus. En nu heb ik ook weer een collectie spaghetti-wijntjes liggen (Bourgondiërs krijgen iets van dit huis in het glas).

DAN, Apple en SAS/Ryanair hadden ook geen problemen met onze creditkaarten. Als er nog eens iemand met een “uw creditcard werkt niet verzinsel” komt aandraven, ga ik gewoon vragen of ik niet voldoe aan het profiel van de ideale/gewenste klant. Zouden ze daar eerlijk op durven antwoorden?

U zegt?
  1. LVB says:

    Ik ben al meer dan 10 jaar een tevreden klant bij Viking Direct. Bij hen betaal ik nooit met een kredietkaart, altijd per bankoverschrijving na ontvangst van de factuur, die samen met de goederen geleverd wordt. Ik herinner me niet hoe het bij de eerste bestelling ging. Maar ik herinner me dat ik ooit bij het plaatsen van een grote bestelling kantoormeubelen bij een postorderbedrijf (Viking of Overtoom, één van beiden) het volledige bedrag op voorhand moest betalen, omdat het de eerste bestelling was…

    Ik ontvang tientallen catalogi van Viking Direct per jaar. Soms 2 verschillende catalogi in dezelfde week, die toekomen bij 2 verschillende vennootschappen. Merkwaardig is dat de prijzen in al die catalogi verschillen. Soms durven ze aan een klant die veel bestelt, duurdere prijzen vragen. Aan een firma die nog nooit iets besteld heeft, sturen ze dan een andere catalogus met iets goedkopere prijzen. De leperds! Maar ik heb hen door natuurlijk, en goochel dan wat met de bestelcodes om steeds de voordeligste prijs te krijgen, ongeacht de vennootschap van waaruit ik bestel. Kan je nog volgen?

  2. maizena man says:

    @luc. Zou Freya dat al weten?

Leave a reply.