Over mobiliteit en service: de auto

De auto
Vorige week wou ik met de auto vertrekken, maar zodra ik de motor aanzette begon die zowaar te rammelen. Het werd vrij snel duidelijk dat ik hiermee niet mocht rijden. Mijn enige optie was voor dinsdag (een officiƫle feestdag) een garage vinden, maar helaas maakten vorige maandag ook alle garagisten de brug. De dichtstbijzijnde Peugeot garage stelde na afspraak voor om de auto vandaag te komen takelen.

Bij het buitenrijden vanochtend rammelde de wagen helemaal niet meer en ik besloot hem zelf aan de garage af te zetten. Meneer de garagist nam een lamp en zette de motor aan. “Niks madam, ik kan niks horen, en als ik niks hoor kan ik niks doen en ik heb vandaag ook geen tijd meer”. “Morgen dan?” probeerde ik. “Neen morgen ook niet en donderdag ook niet”. “Wanneer dan wel?” was nog de enige optie. En daar kreeg ik dus geen antwoord op. Volgens zijn diagnose is de “compresseur van de airco” kapot en daar kan je zonder problemen met rijden als je de airco niet opzet. Maar de auto maken was geen optie. “Ik heb vandaag een klant” zei hij. Wel meneer de garagist uit de Brusselsesteenweg in Gentbrugge, misschien moet je voor het raam is de voorwaarden hangen waaraan een klant moet voldoen. Dat zou mij alvast veel tijd gespaard hebben. En als ik ooit een folder van uw garage in mijn bus zou vinden, breng ik hem persoonlijk terug. Klantvriendelijkheid = 0.

De huurauto
Vorig weekend hebben we een huurauto van Hertz gehuurd. We hadden een Volvo S40 besteld, maar kregen een Volvo S60 (full option). Een mooie upgrade met als resultaat een gelukkige Viking achter het stuur en ik die helemaal overtuigd ben geraakt van de “verwarmde zetel” optie (zalig voor de spieren). Ik zou het zo in onze Peugeot installeren als het een kleine meerkost was.

De service zit hem soms in kleine dingen: een cd in de cd-speler die bij het starten van de wagen jou welkom heet. Simpel, maar heel effectief. Als tevreden klanten keerden we na de huurperiode (met de metro) naar huis terug. Alleen jammer van dat verkeersbord (parkeren) dat we genegeerd hebben. Het was maar 50 boete. Dom. Dom.

Trackbacks for this post

  1. Smetty's Soapbox » Blog Archive » Over mobiliteit: de loopschoen en de trein

Leave a reply.